אושרה בממשלה: תכנית החומש לפיתוח מזרח ירושלים

אבי יעקב No Comments on אושרה בממשלה: תכנית החומש לפיתוח מזרח ירושלים

הממשלה אישרה את תכנית החומש לשנים 2024-2028 לצמצום פערים ופיתוח כלכלי במזרח ירושלים, על סך כ-3.2 מיליארד שקל. את ההחלטה הגיש שר ירושלים מאיר פרוש לאחר עבודה משותפת עם משרד האוצר, ועיריית ירושלים. ראה"מ נתניהו: "החלטה שתשנה את פני העיר ירושלים"

צילום: לעמ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה אישרה היום את תכנית החומש לשנים 2024-2028 לצמצום פערים חברתיים וכלכליים ופיתוח כלכלי במזרח ירושלים, על סך כ-3.2 מיליארד שקל. את ההחלטה הגיש שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש לאחר עבודה משותפת של משרדו עם משרד האוצר, עיריית ירושלים, ומשרדי הממשלה השונים.

התכנית עוסקת בחינוך, הכוון תעסוקתי ועידוד תעסוקה, תעסוקה בפריון גבוה, פיתוח כלכלי, כבישים תומכי תחבורה ציבורית, פרויקטים, תחבורה ציבורית, אנרגיה וחשמל, ביוב, תכנון סטטוטורי, מבני ציבור, בריאות, רווחה, קיימות, מרחב ציבורי, תרבות, קהילתיות ופנאי, ביטחון אישי ויוזמות מקומיות.

הממשלה קובעת כי משרד ירושלים ומסורת ישראל יהיה אחראי על הניהול הכולל ותכלול הפעולות ליישום התכנית של כלל ההחלטה. תוקם ועדת היגוי עליונה לתכנית בראשה יעמוד מנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל, ויהיו חברים בה נציג משרד ראש הממשלה, הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר, החשב הכללי ומנכ"ל עיריית ירושלים.

משרד ירושלים ומסורת ישראל ידווח לממשלה על יישום החלטת הממשלה אחת לשנה, בסמוך ליום ירושלים. לצורך ביצועה של החלטה זו משרדי הממשלה השותפים לתכנית וכן גופים מבצעים יעבירו למשרד ירושלים ומסורת ישראל את הנתונים הנדרשים לצורך מחקר, מעקב ובקרה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הממשלה שלנו דואגת לכל אזרחי ותושבי מדינת ישראל, והיא מחזקת את המדיניות שלנו לטובת ירושלים מאוחדת וחזקה, תחת ריבונות ישראל. לכן הבאנו היום לממשלה החלטה לטובת תושבי מזרח ירושלים, החלטה מאוד חשובה; החלטה בהיקף 3 מיליארד שקלים, החלטה שתשנה את פני העיר ירושלים. ההחלטה הזאת כוללת פיתוח מאסיבי של תשתיות, רפורמה במערכת הבריאות, רפורמה במערכת הרווחה, הגברת הביטחון האישי, הגדלת התעסוקה, והעלאת זכאי תעודות הבגרות. אנחנו בונים את ירושלים, אנחנו מחזקים את המשילות בירושלים, אנחנו מאחדים את ירושלים״.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אני שמח להוביל את תכנית החומש הגדולה ביותר עבור מזרח ירושלים. כמי שמאמין בחיזוק ריבונותה של ירושלים כולה אני רואה חשיבות גדולה בתוכנית החומש. אנחנו משקיעים בחינוך ובהשכלה, בתעסוקה ובפיתוח כלכלי, בתחבורה, במבני ציבור, בשירות לתושב, בהגברת הביטחון האישי ועוד. משרד האוצר בשיתוף עם משרד ירושלים ומסורת ישראל והעירייה משקיעים מיליארדים בפיתוח מזרח ירושלים. ירושלים המאוחדת זו לא סיסמא זו אחריות. אחריות לכל תושב, אחריות לפיתוחה ושגשוגה של ירושלים בירתנו הנצחית. ירושלים הבנויה כעיר שחוברה לה יחדיו – ממילים למעשים. ברכות לתושבי ירושלים".

שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש: ״בתום חודשים ארוכים של עבודה מאומצת הבאנו לממשלה החלטה מקצועית ומקיפה שמגדילה ב-50% את ההשקעה במזרח ירושלים, לכדי סכום חסר תקדים של למעלה מ-3 מיליארד שקל. אנשי המקצוע במשרד ירושלים ומסורת ישראל עבדו יחד עם עיריית ירושלים, משרד האוצר, ורבים ממשרדי הממשלה, במטרה להפיק את הלקחים מהחומש הקודם ולהביא החלטה יעילה עוד יותר. אני מודה לרה"מ נתניהו, שר האוצר סמוטריץ', ראש העיר ליאון, ולחלק גדול משרדי הממשלה, שלקחו חלק במאמץ המשותף לאישור ההחלטה".

ראש עיריית ירושלים משה לאון: "ההחלטה שהתקבלה היום היא החלטה ריבונית. אנחנו כאן היום מוכיחים הלכה למעשה שמזרח ירושלים היא חלק בלתי נפרד מירושלים. תכנית החומש הזו מעבירה מסר חשוב לתושבי המזרח שחווים בשנים האחרונות הפיכה של ממש בכל תחומי החיים ובעיקר בחינוך. אני מודה לראש הממשלה וחברי השרים על הסיוע והנכונות ומאחל בהצלחה לכולנו״.



0 תגובות